Gdje se gubi dobra energija u vašem domu?Moja Introspekciju (samoopažanje) i tuđi koncept „svemoćeg odgoja‟ i CRVENA kao Boja zivotno vitalne energije

Koncepcija čistoće u filozofiji feng šui podrazumjeva i generalno sređivanje: sortiranje stvari tako da sve imaju svoje mesto, popravke pokvarenog, bacanje nepotrebnog, neupotrebljivog i svega što nije u funkciji, što nam se ne dopada ili ga ne koristimo duže vreme.
Nered ulazi u ljudsko bioenergetsko polje, prouzrokuje neorganizovano, kaos razmišljanje, a posljedično i jednu nevolju za drugom. Navika da čuvamo, skladištimo i sakupljamo nepotrebne stvari koje ne koristimo (pod izgovorom da će nam možda jednog dana zatrebati) ukazuje na to da duboko u sebi imamo naviku da čuvamo strah, tugu, nezadovoljstvo, brigu...
Nisu stvari te zbog kojih život stagnira, nego stav čuvanja i zadržavanja. Kada nešto čuvamo, zapravo razmišljamo o potrebi, siromaštvu, vjerujemo da ce nam sutra to nedostajati i da nećemo moći da ispunimo te potrebe.
Na taj način šaljemo dve poruke svom mozgu i svom životu: da ne verujemo u sutra i da mislimo kako novo i bolje nije za nas. Sve dok se materijalno i emocionalno držimo starih beskorisnih osećaja, neće biti mesta za nove mogućnosti
 

Da vas ne zbunjujem;kao i samu sebe *poželjela sam nešto drugačiji život nego do sad a to ne uključuje samo mene samu nego i čitavu moju užu obitelj.Malo sam prelistavala kroz tražilicu i svi pišu jedno te isto ali mislim da samo oni tradicionalni izvorni ljudi koji dolaze sa tog podneblja mogu prakticirati i razumjeti "Feng shui" koji mnogi od drugih ljudi prestavljaju kao stil uređenja doma(interijera ili eksterijera).Pomalo uvredljivo i za mene samu jer remetimo nešto što je veoma bitno i značajno u društvu i životima ljudi koje mi slabo poznajemo kao i njihove teološko duhovno znastveno i zdrastveno umjeće života,a ne puka izmišljena filozofija.Naravno ovo područje takođe osim ovog navedenog pripada i jednostvno zvanoj mudrosti filozofiji vještina kao i pučkom izrazu psihologiji društva.AH,ma to je samo 3500 godina stara kineska vještina o skladnom životu i radu.

 

KREATIVNO (DIVERGENTNO) MIŠLJENJE je ono mišljenje koje kao rezultat ima mnoštvo odgovora koji se meĊusobno razlikuju po stupnju originalnosti.
 





Predsoblje je najvažnija prostorija u svakom domu jer u nju prvo ulazimo. Upravo zbog toga je Kinezi nazivaju „usta doma"!
Crvena boja, primjerice, privlači boljitak i obilje a ispred vrata se ne bi smjelo nalaziti ništa što će onemogućiti njihovo nesmetano otvaranje. Ulazni prostor ne smije biti pretrpan, nego prohodan i uredan. Sve kapute i jakne koje trenutno ne nosite spremite u ormar. Nemojte dopustiti da vam sve cipele stoje na podu, nego ih pospremite u ormariće (po mogućnosti zatvorene) ili kutije. Vješalica za odjeću mora biti na vidljivom mjestu jer ćete tako, već s vrata, posjetiteljima poslati poruku druželjubivosti.U blizini vrata je idealno na zid postaviti umjetničko djelo koje zrači harmonijom, a sadrži crvenu i zlatnu boju.Ulazni hodnik mora biti svijetlih boja, a ako u njemu imate tamnije komade pokućstva, svakako unesite i detalje vedrih boja, osobito crvene. Ipak, s bojama nemojte pretjerivati jer predsoblje nije središte obiteljskog života pa ga održavajte neutralnim i uravnoteženim. Ako želite postići umirujući dojam, zidove obojite pastelnim nijansama. A ako vam više odgovara veselo ozračje ulaska, odaberite nešto sjajnije i jasnije boje, ali koje su još uvijek dovoljno svijetle i blage.Popravljanje protoka energije u uskim hodnicima Ako imate vizualno dosadan, uzak i dugačak hodnik, možda ste osjetili da se pri prolasku ne osjećate ugodno.Postavite šarene i jarke slike ili fotografije na oba zida duž hodnika. Pazite da umjetnička djela ne vješate u ravnoj, strogoj liniji jer ćete tako samo naglasiti lošu energiju.Postavite ih u mekšem i raznolikijem slijedu kako biste stvorili osjećaj prirodnog toka i vizualne pustolovine.Međutim, situaciju možete kreativnim načinima znatno izmijeniti.Ponekad su stan ili kuća tako građeni da nam se čini kako ne možemo mnogo učiniti, no uvijek se postojeće stanje može popraviti. Učinite najbolje što možete i iznenadite se promjenama koje će uslijediti.

Zar je to drevna kineska vještina uređenja prostora i življenja u skladu s okruženjem u kojem obitavamo, na način da privučemo pozitivnu životnu silu Chi (qi) u svoje domove i svoj život kako bi osigurali sreću cijeloj obitelji i svojim potomcima a u stvarnosti se radi o mnogo većem i važnijem pogledu na koegzistiranje čovjeka i prirode.
I tako ja čitam;naravno da je nemoguće držati kompas 24 sata u ruci i prakticirati nešto samo zbog takozvane mistične popularnosti new doba “inženjerstva sreće”, ali kinezi pod pojmom sreća zapravo podrazumijevaju povoljne prilike.
Sva sreća da sam "odrasla";( odakle ljudi sve to prenose ili prevode na svoj vlastiti jezik razumjevanja;ali upravo već čitam tekstove već određeno vrijeme i shvaćam ali ne prihvaćam ; u svemu tome ima površnosti,neznanja,nepraktičnosti čak i zatupljivanja i zaglupljivanja.
 

Osnovna pravila i principi,i razni zahvati ili uleti .Prvo što morate napraviti jest to da pospremite nered i posložite nepotrebne stvari u ormare. Tako ćete probuditi strasti.
 
Feng shui pravila za dobar seks
Unesite u sobu sve ono što vas asocira na romantiku i postavite to na zid nasuprot kreveta, na koji vam prirodno pada pogled dok ležite. Postavite takve sitnice i na površine koje prvo ugledate kad ulazite u sobu. Chi se kreće na pet osnovnih načina: širenje, skupljanje, uzdizanje, silaženje i kruženje. Ovi osnovni načini kretanja Chia poznati su po nazivima pet pojava koje simboliziraju sva druga energetska kretanja istog tipa: vatra, zemlja, metal, voda i drvo.Koncept elemenata je dinamičan budući da elementi prelaze jedan u drugi i na taj način kreiraju i održavaju ciklus pretvaranja energije.Ovo zna svaki znastvenik a pogotovo astrofizičari.
 
harmoniju ili disharmoniju -interakcija može biti produktivna ili destruktivna. Svaki od pet elemenata može:1. Postati jači, oslabiti ili prijeći u slijedeći element – kreativni ciklus. Pet energija mijenja se prirodnim slijedom jedna u drugu. Voda stvara drvo, drvo hrani vatru, vatra stvara (obogaćuje) zemlju, zemlja stvara metal, metal oplemenjuje vodu.Jak element pri čijoj upotrebi treba biti oprezan – nikada se ne smije unositi previše elementa vatre u prostor. Povezuje se s crvenom bojom.Vatra je element velike moći. Koristi se u malim dozama i sa velikom obazrivošću. Smatra se nepovoljnim velika količina elementa vatre u kući, jer može “uzburkati strasti.
 
 
Boja – crvena Oblik – trouglast Strana svijeta – jug Planet – Mars Osjećaj – radost Vrijeme – vrućina Dio dana – podne Sezona – ljeto
 
Naravno da SAM POD UTJECAJEM JEDNOG TUĐEG SAVJETA UŽURBALA MOŽDA ODLUKU ALI BILA SAM IZNENAĐENA PROMJENOM KAO I UTJECAJIMA NA MOJ VID I UM.MALO SAM PROMAŠILA PERFEKCIJU IZVEDBE NE ZBOG UŽURBANOSTI VEĆ MANJKA ŽENSKE SNAGE (ZDRAVLJA KAO I UMIJEĆA)
NISAM PROFESIONALNI MOLER I POKUŠALA SAM UŠTEDJETI NA BOJI.
IAKO SVI ODREĐENO DAJU NAZIV UREĐENJE DOMA PO FENGSHUI ,NEĆU ZGRIJEŠITI -UREĐENE DOMA PO MOM SVJETONAZORU,MOGUĆNOSTI I SHVAĆANJU PRIHVAĆANJA PROMJENA ZA BUDUĆNOSTI I BOLJITAK.


U mnogim situacijama boje možemo koristiti sebi u korist, a ako shvatimo što boje komuniciraju to nam može pomoći u osmišljavanju uvjerljive poruke.

OBJAŠNJENJE MOJ JUG NIJE I VAŠA STRANA SVIJETA KAO NI VAŠ SJEVER NIJE MOJ ZAPAD.
Jeste li znali da razlikujemo 7,500.000 nijansi boja. Svatko od nas iskazuje preferenciju prema nekim bojama i nesklonost prema drugima. Uz mnoge od njih vezane su mnoge priče od kojih su neke i znanstveno dokazane (na primjer, da gledanje u zeleno odmara). Stručnjaci ukazuju da ljudi najviše vole plavu i crvenu, ali je ova druga istodobno i najomraženija.

Crvena je boja akcije. To je emocionalno snažna boja. Ona simbolizira energiju, snagu, moć, strast i ljubav. Ona potiče ljude na donošenje brzih odluka.Također, žuta simbolizira mudrost i ambiciju, pronicljivost i intelekt lijeve polovice mozga. Ljudi koji vole ovu boju raspoloženi su optimisti, ali također i kritičari koji će energično braniti svoje stavove. Ne zaboravite da kombinacija žute i crne, iako privlači pažnju, nije dobra jer signalizira opasnost. Isto tako, previše žute može potaknuti tjeskobu (istraživanje je pokazalo da bebe više plaču u žutim sobama). Narančasta je boja radosti, inspirativna boja koja simbolizira vitalnost, humor i kreativnost. Ova boja podiže raspoloženje, inspirira i bodri ljude koji su inače ravnodušni, nezainteresirani ili depresivni.Siva Siva odaje dojam smirenosti i samostalnosti. Naglašena siva simbolizira snagu, dok svjetlija nijansa ima nježniji efekt. Zbog jednostavnosti i pouzdanosti kojom odiše uobičajena je u poslovnom svijetu. Odlična je na zidovima „muških“ prostorija, dok u dnevnom boravku može biti idealna podloga za cvjetne efekte na zidu. U kombinaciji s crvenom djeluje glamurozno, dok s ljubičastom daje dozu profinjenosti.Pazite: Siva zapravo nije boja, pa nema nikakav psihološki učinak na nas. Nedostaje joj energija, pa previše sive može uzrokovati depresivna stanja.
 
OVO JE KAO"JEDAN NAČIN OBJAŠNJENA MOŽDA GRUPE LJUDI ILI PAR ZNASTVENIKA KOJI SU TO PROMATRALI KROZ STOLJEĆA.ZA SAD SAM I SAMA SAMO PROMATRAČ I POKUŠAVAM PRONIKNUTI U MNOGE TAJNE
KAKO UOKVIRITI I POBOLJŠATI PUTANJU A'JMO REĆI BIOENRGIJE NE MRTVE MATERIJE VEĆ JEDNE PERSONE I NJENOG BIĆA.
 
Boje ne samo da menjaju raspoloženje, već imaju terapeutske moći. "Feng Shui "savetuje da ako se boje koriste u skladu sa određenim receptima, one imaju mogućnost da unesu pozitivne vibracije u dom.
Dodajte crvenu u prostoriji ukoliko se osećate umorno ili patite od anemije, jer je boja strasti i visoke energije. Koristite je u ravnoteži sa mirnim bojama.Što se tiče blagovaonice koja bi trebala biti malo odijeljena od kuhinje, u njoj bi trebalo biti dosta crvene boje jer potiče apetit, poziva na druženje i razgovor, a stol bi trebao biti zaobljenih rubova i kutova. Blagovaonica nije mjesto za TV, telefon ili pak kompjutor, jer nam odvraćaju pažnju.Ako je trpezarija skučena, ukućani će izbjegavati duži boravak u njoj, pa će objedovati brzo, ili će hranu nositi u drugu prostoriju.
NA PRIMJER;JA OVDJE ČITAM NEŠTO DRUGO*TEŠKO JE JEDNU PROSTORIJU SA RAZLIČITIM OSOBAMA I OSOBNOSTIMA KAO POTREBAMA PRETVORITI MJESTO U KOJEM ĆE TE 24 SATA ZAJEDNO BORAVITI;TO JE SAMO PRIHVATLJIV NAČIN ILI IME ZA ODREĐENU NAMJENU.LJUDI SU U POKRETU IAKO SU STALNO PRISUTNI U DOMU.AKO VI U JEDNOJ PROSTORIJI STALNO BORAVITE-OTUPLJUJETE SVOJ UM,NEMA PROMJENA,ILI VAM JE TV STALNI DRUŽBENIK***DOSAĐUJETE SE,NE VJEŽBATE KREATIVNI UM I SVOJE TIJELO-TAD UMIRETE U DEPRESIJI KAO I SAV TAJ ZLATNI PROSTOR UZ SVE TE PREPORUKE I ZDRASTVENE SAVJETE.JER VI STE TAJ KOJI JE CENTAR DOMA*
Pored ogledala, ali i nevezano za to imate li uopće ogledalo u trpezariji, možete postaviti tri nebeska boga Fuk, Luk i Sau u vidu figurica ili kao kaligrafski ispisane znakove kako biste dodatno uvećali svoje bogatstvo.
 
OVO VAM NE PREPORUČUJEM,OSIM U DEKORATIVNU SVRHU.OVA TRI BOGA PRIPADA NEKOJ DRUGOJ TRADICIJI A NE KRŠĆANSKOJ(NE GLUPIRAJTE SE MOLIM*) I KINEZI IH ŠTUJU KAO BOŽANSTVA A NE OBIČNE FIGURICE.KALIGRAFIJA O KOJOJ VI TAKOĐER NIŠTA NE ZNATE OSTAVITE TO ISTO KA NJIMA.AKO TRAŽITE SVOJ SIMBOL ILI TALISMAN ZA BOLJI ŽIVOT ILI MAGIČNI NAPITAK *ZALUTALI STE NA POGREŠNO MJESTO.SAVJETI SU DOBRODOŠLI ALI OVISI OD OSOBE DO OSOBE;NEŠTO ŠTO IMA ZNAČENJE ZA VAS (SLIKA,ILI CVIJET ILI FIGURA U VAŠEM VLASNIŠTVU)NEMA KOD MENE NIKAKVU ULOGU NITI SVOJSTVO.
MOŽDA JESAM JEDNA OD OSOBA KOJA IMA STVARAN PROBLEM SA ODREĐENIM STRANAMA SVIJETA"(POZICIJA KREVETA,SOBE,ODREĐENI PREDMETI ILI BOJE)ALI TO PRIPADA KAKO BI ZNASTVENICI REKLI;MOJOJ BIOLOŠKOJ POTREBI ILI RAVNOTEŽI.
DEŠNJACI SPAVATI ĆE NA DESNOJ STRANI KREVETA,KORISTE SE DESNOM STRANOM MOZGA KAO I POKRET SA DESNOM RUKOM I RAD SA DESNOM NOGOM ILI POKRET.
 
 
U krutom svijetu u kojem živimo i koji od nas neprestano zahtijeva da ostanemo dobro uzemljeni, možda nam više od svega nedostaje čarolije.
 
Crvena-je vruća boja snažnih energija. To je boja vatre i krvi, života, snažnih strasti, jake volje i snažnih osjećaja (ljutnja, bijes mržnja, ali i velika ljubav). Crveno unosi radikalne i nepredviđene promjene. Boja preobrazbe.
TO NE ZNAČI KAO I KAD ODETE KOD MASERA ILI MAJSTORA AKUPUKTURE *JEDNOM VAS IZMASIRA,ILI POSTAVI IGLICE ILI JA SLUČAJNO OBOJIM ZID U CRVENO DA ĆE TE SE PRETVORITI U SUPERMENA VEDRI,ČILI ,BOGATI,PREPOROĐENI I NABIDALNI ŽIVOTOM I ZDRAVLJEM.DUGAČAK JE TO PUT A JE ZNAM DA TRAJE DO BESKONAČNOSTI DO TRENUTKA NEPOSTOJANJA FIZIČKOGA TIJELA.
 
energetska frekvencijama pojedinog energetskog vrtloga
 
Glavne teme: preživljavanje, uzemljenje, stabilnost, iskonsko povjerenje, materijalna sigurnost,ustrajnost, probitačnost,volja, snage, samoočuvanja, izdržljivosti,

 

NETKO OD UMJETNIKA MI JE PREPORUČIO*UNESI BOJE NA SLIKU.DO TOG MOMENTA SAM BILA U CRNO BIJELOJ TEHNICI,BIJELI PAPIR I CRNO PERO(INK).DALI SAM SE POMIRILA SA BOJAMA;UPRKOS KAUSU KOJI MISLITE DA POKAZUJEM U MOJIM UMJETNIČKIM SLIKAMA IMA I DIMENZIJA PRAVILNOSTI ALI SUSREĆUĆI SAMU SEBE OTKRIVAM I PROŠIRUJEM SVOJ SVIJET A NADAM SE I VAŠ.
 
Boje u različitimm kulturama imaju različit značaj i dok ista boja u jednoj kulturi izaziva jedan, u drugoj izaziva potpuno drugi suprotan psihološki efekat. Tako naprimer, bjela u Evropi simbolizuje nevinost i ceremonijal venčanja a na dalekom istoku smrt i sahrane. Žuta se kod Francuza vezuje za ljubomoru a kod Grka za tugu. Zelena se pak, vezuje za ljubomoru u Americi a kod nas je sinonim za novac. Ne smijemo zaobići ni direktne asocijacije kao što su: zelena – priroda, plava – nebo, more, žuta – jesen…
Siva boja se vezuje za kreativnost i inspiraciju. U dizajnu se koristi kao idealna podloga za ekemente koje želimo istaknuti. Komplementarna je sa narandžastom i ta kombinacija predstavlja jednu od najuspešnijih, ostavlja utisak ekskluzivnosti. SIMBOLIKA: rafiniranost, mudrost, postojanost, zrelost, kompromis, monotonija…
Crna je boja autoriteta i moći. U dizajnu, crna ostavlja utisak prefinjenosti, misterioznosti i elegancije. To je ne-boja, koja upija čitav spektar odnosno ne reflektuje ni jedan deo spektra pa je zbog toga doživljavamo tamnom. SIMBOLIKA: sofisticiranost, elegancija, zavodljivost, misterija, glamur, sigurnost, emotivna stabilnost, opasnost…
U dizajnu, bijela je povezana sa profesionalizmom i poslovnošću. Bela boja označava svjetlost, pa se smatra ljetnjom bojom. Reflektira svu snagu spektra, i zbog toga je često teško gledati u nju, jer refleksija stvara vizualne prepreke. Ona povećava doživljaj prostora. Nevjeste nose bijelo da simbolizuju nevinost i čistotu. Ljekari nose bijele mantile da ukažu na sterilnost… SIMBOLIKA: čistoća, jednostavnost, higijena, efikasnost, sterilnost, hladnoća, elitizam, mladost, blagost…
Plava je boja koja asocira na nebo i more. Izaziva kontra efekte od crvene. Ima moć da smiruje i opušta. U umjetnosti i u dizajnu je naročito popularna. Štaviše, plava je najčešće boja koja se koristi.
SIMBOLIKA: poverenje, pouzdanost, pr
ofinjenost, smirenost, realnost, odanost, sigurnost, misaonost, pripadnost, opuštenost, profesionalizam…
 
 
OVE SU NEKE OD MOJIH BOJA;KOJE DOMINIRAJU U MOME ODJEVANJU/BIJELA NAJMANJE ZBOG UNIFORME*A ROZA NIKAKO,CRVENA JOŠ MANJE.ZNAČI "ZA MENE NE VRIJEDE NEKI TRENDOVI KOJI SE MJENJAJU SVAKIH PAR MJESECI ŠTO U ODJEVANJU,ILI UREĐENJU DOMAĆINSTVA I NISAM JEDINA POSTOJANA KAO TAKVA OSOBA.TO NEMA VEZE SA ODGOJOM,TRADICIJOM,ILI ŽIVOTNOM BIOENERGIJOM.VI MENE MOŽETE ODJENUTI U BILO KOJU BOJU ALI U ODREĐENOM MOMENTU ILI NEĆE IMATI NIKAKAV ZNAČAJ ZA MENE ILI ĆE BITI NEGATIVNA PO MOJ UM ILI PSIHOLOGIJU. NEMA NEUTRALNOSTI ALI NI CENTRIRANJU SEBE U PROSTORU NITI MEĐU GRUPAMA LJUDI.
Uprkos svim utiscima koje ostavljaju boje u našem životu i svim njihovim nijansama u prirodi i u rukotvorinama čovjeka, ipak rijetko kada netko od nas malo duže gleda u njih ili pokušava razumjeti taj svijet. Time izmiču nam mnoge i mnoge divne šanse za turizam u svijetu ljepote. Takav svijet na primjer, najviše je prisutan u raznim nijansama boja na horizontu, od tmine noći, pa sve do bijele i crne niti zore. Svijet boja pun je nijansi, gledamo ih kako se rastavljaju sa izlaskom sunca i takvu istu situaciju, obrnutim redoslijedom, kod zalaska. Te momente mnogi (is)koriste i smatraju vrhuncem besplatne romantike, a pogotovo ako je to bilo u nekom lijepom mjestu, na rijeci, jezeru, moru, iznad kojih se vrlo često može (u)gledati ljepotica duga, sa svojim bojama.
 
Divno se možemo i trebamo začuditi kada saznamo da postoje milioni i milioni boja prisutnih oko nas, mada je praksa dokazala da su dvije hiljade boja sasvim dovoljne da bi ispunile sve naše potrebe i zahtjeve naše civilizacije. Čak još čudnije od toga je da jezik ostaje nijem pred poplavom boja i načina njihovog opisivanja. Jer, obično oko, medecinski rečeno, može da razlikuje sto osamdeset osoba ne može im pokloniti više od trideset izraza. Isto tako ljudsko oko može raspoznati oko 500 nijansi sive boje.
Fizičar proučava elektromagnetske vibracije energije. On proučava mješavinu obojene svjetlosti, spektre različitih elemenata, frekvencije pojedinih boja i talasne dužine svjetlosnih talasa. Zato neki tvrde da su ova istraživanja dokazala ponašanje pčela, na koje utiču vibracije energije (magnetna polja).Hemičar proučava molekularni sastav boje kao materije, odnosno pigmentaciju, probleme postojanosti boja i njihovog rastvaranja sredstvima za vezivanje, kao i proizvodnju sintetičkih boja.Fiziolog ispituje dejstvo svijetlosti i boja na naše čulo vida – oko i mozak, kao i njihove anatomske odnose i funkcije.Psiholog se interesuje za djelovanje boja na čovjekovu psihu. Simbolika boja, sebjektivno određivanje boja i razlikovanje boja – sve su to važne teme koje spadaju u oblast psihologije
 
 
 
„Gospodar tvoje je pčele nadahnuo: Pravi sebi kuće u brdima i u dubinama i u onome što naprave ljudi, zatim, hrani se svakovrsnim plodovima, pa onda idi stazama Gospodara svoga, poslušno! Iz utrobe njihove izlazi piće različitih boja koje je lijek ljudima. To je, uistinu, dokaz za ljude koji razmišljaju“.

Jedan zanimljiv podatak, da za jedan kilogram meda pčele moraju posjetiti četiri miliona cvjetova i preći put duži od zemljinog pojasa.
 
 
Dokaz ovom svijetu. Jedan od njih je podjela na rase, tj. razlike u boji ljudskog bića: „i jedan od dokaza Njegovih je stvaranje nebesa i zemlje, i raznovrsnost jezika vaših: boja vaših, to su, zaista, pouke za one koji znaju“. Ovdje primjećujemo dvije paralelne linije, tj. liniju razlike u jezicima i liniju razlike u bojama, što je fenomen kod kojeg treba duže stati i dobro promisliti. Čovjek gleda u grane jednog ljudskog izvora predstavljenog u zajedničkom ocu , zatim gleda slapove u boji i nalazi nijanse jedne boje u jednoj porodici, među braćom.A ako je u čovjeku koji je stvoren od naročite vrste gline , zastupljena ta razlika u bojama, onda ta razlika mora da bude zastupljena kod biljaka, koje se hrane tvarima iz blata, odnosno zemlje natopljene nebeskom vodom: „Zar ne vidiš da Bog spušta s neba kišu pa je u izvore u zemlji razvodi, a onda pomoću nje raznobojno bilje izvodi, zatim se ono osuši i ti ga vidiš požutjelo, i najzad ga skrši. To je, doista, pouka za one koji su pametni“. To je zaista prizor koji treba promatrati. Nakon što se zemlja poslije kiše pokrije zelenilom prolazi kroz određene faze rasta, biljke se razvijaju, njihovo zelenilo postaje jače, a na posljetku biljke požute i pretvore se u humus. To je, zaista, jedno zanimljivo putovanje sa bojama kroz svijet biljaka, velika zabava za oko sa pobuđenim interesovanjem i duše i srca. Podstaknuti smo pogledom na osjećaj, ali i misao. Nijanse boja se spominju na kraju ajeta koji nam predočava fenomen svjetlosti na zemlji, na koju šalje vodu pa onda izgleda u najljepšoj odjeći, odjeći od drveća, zelenila, maslina, palmi, loza i raznih plodova. Na odjeću zemlje Bog, šalje svjetlost sunca, mjeseca i zvijezda, sve stovoreno uranja u boje dana i noći.
 

Zamoli Gospodara svoga, u naše ime“, - rekoše – „da ta krava treba da bude jarko rumene boje, da se svidi onima koji je vide“.
 
Kolegij: Vizualna psihofizika *podloga u vjerskom učenju. Kao npr.:
 

a) crne su životinje koje se smatraju zlokobnim, b) bijelo, boja svjetlosti i sjaja, povoljnog je predznaka, c) zelena koja ima povoljan predznak. Simbol je rastinja, a darovati nekome zeleni predmet, naročito ujutro donosi sreću, d) boja zlata i sunca, žuta, ima magičnu moć, profilaktičke osobine šafrana potiču od njegove boje.

Bijela kao začetnička boja, postaje u dnevnom značenju boja otkrića, milosti, probraženja, boja koja zasljepljuje i budi razum nadilazeći ga istovremeno. U japanskom se budizmu bijela aureola i bijeli lopoč povezuje se gestom šake spoznaje velikog prosvjetitelja Budhe. Crno je suprotno bijelom, ali mu je po apsolutnoj vrijednosti jednako. Simboličko značenje najčešće se pridaje hladnom, negativnom aspektu crnog. Hermeneutička crna mijena, koja znači smrt i povratak u bezobličan haos. Sa stajališta psihološke analize, crno u dnevnim i noćnim snovima, te osjetilima percipirano u budnom stanju, znači da nema ni boje ni svijetla. Crno upija svijetlost, ne odbija je. Ono prije svega evocira haos, ništavilo, mračno nebo, zemaljske noćne tmine, zlu tjeskobu, tugu, nesvjesnost i smrt.Crveno je boja vatre i krvi, crveno je za mnoge narode prva boja, jer je dubinski povezana s principom života. Na Dalekom istoku crveno općenito evocira toplinu, žestinu, djelovanje i strast. Crveno je na cijelom Dalekom istoku boja vatre, juga i kadkad suše.Plavo je od svih boja najdublja; pogled u nju tone ne susrećući zapreke i gubi se u beskraju kao da boja neprestano izmiče. Kao nepokretno područje ili podneblje nerealnog ili nadrealnog – plava sama u sebi razrješava suprotnosti, izmijenjenost, kao što su dan i noć, koje uređuju ljudski život.Zeleno je boja vode, kao što je crveno boja vatre, i čovjek je instinktivno osjećao odnose tih dviju boja kao analogne odnosima između svoje esencije i egzistencije. Zeleno, kao boja, donosi dobro, dobiva prema tome mitsko značenje (značenje gren pastures), zeleno kao dječija ljubav, zeleno kao mladost svijeta, pojavljuje se i kao vječna mladost obećana odabranicima.Žuto intenzivno i prodorno, zasićeno i blještavo poput rastaljena metala, žuto je najtoplija, najekspanzivnija i najsjajnija boja koju je teško ugasiti i koja uvijek prelazi svoje okvire. Žuto preovladava u ljetu i jeseni: to je boja zrelog klasja koje se naginje prema zemlji i boja same zemlje kada izgubi svoj zeleni ogrtač. U kineskoj simbolici žuto izranja iz crnog kao što zemlja izranja iz prvobitnih voda. Žuto je u kini carska boja zbog mišljenja da je car u središtu svijeta, kao što je sunce u središtu neba. Rimske su djevice nosile bijelo kao simbol svog djevočanstva, a taj se običaj produžio kod zaručničke haljine, odijela onih koji prelaze u prvu pričest i krsne haljine. U rana kršćanska vremena svećtenstvo je nosilo bijelu odjeću, što se zadržalo još u liturgijskom ruhu bijele boje za Uskrs. Uzašešće i Božić. Bijelo je svijetla boja pa se ponekad zamjenjuje svjetlucavim srebrom.Crno kao simbol smrt i podzemnog svijeta bilo je poznato davno prije hršćanstva. Paganski običaji su bili prinositi zrnu životinju da bi se umilostivila božanstva podzemlja. U krišćanskoj simbolici crno je boja kneza tame, a u srednjem vijeku ono se povezuje sa čarolijama, „crnom magijom“ i vješticama. Općenito, crno podsjeća na žalovanje, bolest, neuspjeh i smrt. Crno, kao običajna boja žalosti, liturgijska je boja kod službe Velikog Petka, dana Hrstove smrti na krstu, donedavno i kod mise za pokojnike. Crveno je boja krvi, pa je izvor čulstva i tako ono postaje simbolom ljubavi i mržnje. Kao boja vrhovničke vlasti kod Rimljana, crveno (grimizno) uzeto je za boju kardinalske odjeće. Kada je sv. Ivan obučen u crveno to označava njegovu spremnost za djelovanje. Crveno je i liturgijska boja svetih mučenika onih koji su u vrijeme svetih mučenika onih koji su u vrijeme progonstva rimskih careva ili barbarskih vladara radije prolili svoju krv negoli zanijekali vjeru u Kristu.
Crveno je takođe i boja vatre. S toga se ono upotrebljiva kao u boja liturgijskog ruha u vrijeme Pedesetetnice (Duhova) što podsjeća na dolazak Duha Svetog u prilici plamenih jezika.
Kao boja nade, zelena boja se upotrebljava za liturgijsko ruho nedjelja kroz godinu, jer tada bogoslužje naglašava nadanje i iščekivanje kraljevstva Božijega.Žutom se pridaju dva suprotna simbolička značenja, ovisno o načinu na koji se ona primjenjuje. Zlatno žuta boja je znamenje sunca i božanstva općenito. Pozadina mnogih slikarija bliješti zlatom kao znakom svetosti onoga što se prikazuje. Tako se sv. Josip i sv. Petar nekada pojavljuje u žutoj odjeći. Sv. Petar redovno nosi žuti ogrtač, jer žuto je simbol božanske Objavljene Istine. Suprotno tome značenju, žuto je kadkad znak paklenog žara, sramote, zavisti, izdaje i prevare. Izdajnik Juda često se slika odjeći prljavo žute boje. (HITLER;II SV.RAT,ŽUTA ZVIJEZDA-Zvijezda koja je značila smrt.)

 
Prije 75 godina nacisti su prisilili sve Židove u Njemačkoj da nose žutu šestokraku zvijezdu na odjeći – da bi bili jasno prepoznatljivi. To nije značilo samo izopćavanje iz društva, već je bilo i priprema za holokaust.Židovi su poslije donošenja rasističkih Nirnberških zakona 1935. sve više isključivani iz društvenog života. Ti zakoni precizno su regulirali tko je bio punokrvni Židov, polužidov, židovski mješanac prvog ili drugog stupnja ili koga se smatralo Židovom. Većina takvih ljudi kasnije je morala nositi zvijezdu.)
U srednjem vijeku oni koji su bili osuđeni kao krivovjernici morali su nositi žutu odjeću, a u vrijeme kuge upotrebljavali su se žuti krstovi kao obilježje zaraženih područja. Tako se stvorio običaj da žuto označava počast.
Cilj ovoga pisanja je da skrenemo pažnju na svijet boja kroz koji idemo, a nismo svi „daltonisti“, kojima je sve crno pred očima pa ne primjećuju fenomen koji veže čovjekov um i psihu sa prirodom i svijetom u kojem živi.


 
 
Boja je subjektivan psihofizikalni doživljaj izazvan elektromagnetskim zračenjem valne duljine u rasponu od 380 do 750 nm (psihički doživljaj nastao fizičkim stimulusom – elektromagnetskim valom.)
Ljudsko oko sposobno je razlikovati 200 monokromatskih boja, a u žutoj boji gdje je naše oko najosjetljivije mogu se detektirati razlike od 0,1 nm, pa se tako može uočiti da je doživljaj boje proces koji se odigrava u mozgu.
Ulaskom svjetlosti u oko, optičkim živcima signal putuje u mozak i stvara se doživljaj boje. Boja ne postoji, boja je samo osjećaj.

 
u službi psihoanalize**
 
Psiholozi skrecu naročitu pažnju na jednu specificnu pojavu -- kada svjesno (ili nesvjesno) izbjegavamo odredjenu boju. Prilikom površnih tumacenja može se zakljuciti da je rec o estetskim razlozima. Medjutim, estetski kriteriji su od sekundarnog znacaja, a mnogo vazniji kriteri su oni koji zadiru u analizu osobnosti, jer za preferenciju ili odbijanje uvek postoje jaki psiholoski razlozi.
Ukoliko izbjegavate neku od sljedećih boja (moze ih biti i vise) pogledajte na osnovu psiho" tumacenja koje su to crte naročito izražene kod Vas ili osobine ...
 
CRVENA -- osobe koje su protivnici nasilja, ali i preterano samouvjereni sa potrebom za dominacijom i zeljom da potčine druge.
 
SIVA -- vrlo aktivne, radne i uporne osobe impulsivnog karaktera i vedre, duhovite prirode.
 
 
Hladne tonove obicno biraju povucene osobe. Oni ne pokazuju svoja osecanja i vrlo su zatvoreni, rezervisani i cutljivi.
Tople, jarke tonove, preferiraju ekstravertne osobe. Oni su vrlo druzeljubivi, emocionalno otvoreni, srdacni, temperamentni i zabavni.
Mediteranski narodi, koji zive u vrelim suncanim predelima, skloni su jarkim bojama, dok severnjaci, uzdrzani i smirenog ponasanja, preferiraju prigusene i mirnije tonove.
Simbolicno znacenje boje uvek treba traziti u korenu i tradiciji svake kulture i kod odredjenog naroda. Tako je u nekim kulturama i kod jednog naroda, bela boja olicenje radosti i cistote, a kod drugih simbol za zalost i tugu.
 
SIVA Za ovu neutralnu, neemocionalnu, boju opredeljuju se osobe koje se svesno ogradjuju od spoljasnjih uticaja svoje okoline. Oni zele da sacuvaju unutrasnji mir, ravnotezu duha, stabilnost ili teze nekom visem duhovnom idealu. Povremeno su podlozni verskim ili religijskim pogledima na svet oko sebe. U psiholoskom opisu, "ljudi u sivom" su vrlo razboriti, oprezni, cesto zatvoreni i vise vole da ostanu zaklonjeni u senci i odatle situaciju drze pod kontrolom.
 
 
 
 

 

Što nam govori NAŠ djetetov crtež O NAMA?

 
Crtajući oblike koje poznaje dijete nasvjesno u crtež unosi i svoje emocije, strahove, iskustva i eventualne poteškoće koje ima u odrastanju. Crtež nam može pomoći da ih na jednostavan način saznamo...
Potez Ako je prelagan, može upućivati na bojažljivost, hipersenzibilnost, introvertno i često vrlo suzdržano dijete. To može biti i znak potrebe za više pažnje, odobravanja i pohvala.Kad je potez prenaglašen, do te mjere da je dijete olovkom ili flomasterom gotovo probušilo papir, to može upućivati na agresivno i hirovito dijete.Za sve crteže:Osnovni detalji nedostaju - snažan pokazatelj znatno loše prilagodbe;Crtež na dnu papira - nesigurnost;Vrlo svijetli crtež - osjećaj neadekvatnosti, nesigurnosti, strah od poraza;Jak pritisak - opća napetost;Pedantan crtež - opsesivno-kompulzivne tendencije;Sjenčanje - anksioznost.
U ADOLESCENTNOJ KRIZI IDENTITETA Vaše ZRELE DOBI 20 – 50/60 god.
 
Harmonične rezonancije u nama, geometrijski oblici, konačne površine i beskonačnog opsega, energiju, život , pravi smjer?Apstrakcija je proces izdvajanja općeg i bitno zajedničkog iz više posebnog i mnogo pojedinačnog ili izdvajanje posebnog koje sadrži bitno zajedničko iz pojedinačnog i koje se, oformljeno kao posebnost, razlikuje po nekim odredbama od općeg;a Zapažanje osjetilna spoznaja: upoznavanje konkretnih skupova i njihovih svojstava.Predmet u prostoru-Promatrajmo donji predmet kao geometrijsko tijelo. Ono ima različita svojstva koja uočavamo našim osjetilima: položaj u prostoru,oblik, velicčinu, omeđenost i dr. U svrhu proučavanja možemo izdvojiti bilo koje od tih svojstava i udaljiti ga od ostalih.
 
 

 
 
što jeste 'psiha'. stavovi koji se mogu testirati kroz odnos između dvije i više varijabli"...
 
 
 

 
 
Pravo na svoju vlastitu znanstvenost ,zakonitosti asocijacija po sliĉnosti, dodiru i suprotnosti, važnost neposrednog iskustva, odnosno percepcija vanjskog svijeta, u procesu spoznavanja ,racionalno određena već proizlazi iz iskustva,objektivno iskustvo kroz opservaciju-teorije o uĉenju liĉnosti kao i redukcionizmu shvaćanje da se sve iskustvo treba svesti na fiziologiju i biokemiju.Osjeti i osjećaji, misli i htijenja.
Uĉenja uvidom ,Perceptivne greške (iluzije) dinamika odnosa između figure i pozadine :
SUKOB JE SADRžAN U SVAKOM PONAŠANJU I POSTOJE MENTALNE STRUKTURE (OBRANE) ZA UPRAVLJANJEM TIM SUKOBIMA - moje i vaše svjesno predsvjesno nesvjesno (funkcioniranje) .koja utjeĉe na odnose unutar liĉnosti, odnosno određuje psihosocijalno funkcioniranje i adaptivne sposobnosti ONTOGENEZE
 
ODGOVOR U ODNOSU NA VANJSKI SVIJET!
u organizmu razlikujemo receptore koji primaju podraţaje iz vanjskog i unutarnjeg svijeta: efektore putem kojih organizma odgovara na primljene podraţaje i nervi sustav kao onaj koji određuje naĉin obrade i naĉin odgovora na primljene informacije.Naša Samostalna razlaganja problema na manje cjeline koje je onda lakše razumjeti i s njima operirati. *?)ili restrukturiranja spoznajnog polja putem STJECANJA UVIDA u pojedinu situaciju kao naglasak na kvalitetnoj produkciji originalnih odgovora.
 


Zadaci mišljenja:
 
 
 
1. OTKRIVAMO ONO ŠTO NIJE DANO U PERCEPCIJI I ISKUSTVU
2. PROCJENA ISPRAVNOSTI PERCEPCIJE
3. FORMIRANJE SUDOVA O PREDMETIMA I POJAVAMA
4. OTKRIVANJE DOTAD NEPOZNATOG
5. PREDVIĐANJE BUDUĆEG ZBIVANJA
 
 
 
 
'granica mog jezika granica mog svijeta'. ?/Način shvaćanja svijeta određen primarno lingvistiĉkim konceptima koje posjedujemo i putem kojih mi interpretiramo vanjski svijet (u mome prijevodu osoba zatvorena u svome svijetu*ili izražavanje putem različitih metafora,simbola,jezika*ili osoba tolalno nesposobna za komunikaciju*)Stoga treba pokopati neke stare stvari koje se provlače kroz povjest a više nemaju smisao.
 

Pa" ovo je Moj Naglasak na sadržaju učenja u kojem je naglasak na procesu uĉenja kroz orijentacijski refleks koji predstavlja nenamjerno usmjeravanje pažnje na neki sadržaj-HIPOTETSKO-DEDUKTIVNO ZAKLJUĈIVANJE (znanstveno istračivački rad) sa INTEGRACIJSKOM sposobnosti koja je značajna u formiranju doživljaja i percepcija kao cjelovitih iskustava.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Popular Posts